loading...
ایرانگردی
محمد امین خانی بازدید : 0 دوشنبه 13 آذر 1391 نظرات (0)

سواحل استان بوشهر - رودخانه دالکی، دشت اژن، آبگرم دالکی (۱۸ کیلومتری شهر برازجان) - آبگرم برازجان (۱۲ کیلومتری جاده برازجان) - آبگرم خانیک (یک کیلومتری روستای خانیک در منطقه برازجان) - آبگرم اهرم (۶۳ کیلومتری جاده بوشهر-بندرعباس) -آبگرم میراحمد (۷۷ کیلومتری جاده اهرم-خورموج) - آبگرم قوچارک (۵ کیلومتری جنوب غربی اهرم) - جزیره خارک و خارکو (۵۷ کیلومتری شمال غربی بوشهر) - جزیره شیف و عباسک (شمال بندر بوشهر) - جزایر ام الکرم، نخیلو و گرم (سواحل بخش بردخون)  

محمد امین خانی بازدید : 0 دوشنبه 13 آذر 1391 نظرات (0)

آب انبار قوام (بوشهر:خیابان خلیج فارس) - خانه قدیمی قاضی (محله بهبهانی بوشهر) - خانه رئیسعلی دلواری (۴۵ کیلومتری بوشهر - دلوار) - عمارت قدیمی ملک (۵ کیلومتری بوشهر) - گورستان و منطقه باستانی سیراف (شهرستان کنگان) - منطقه باستانی ریشهر (۸ کیلومتری جنوب بوشهر) - مقبره ژنرال انگلیسی (بوشهر، خیابان امام خمینی) - گورستان شخاب (جنوب بوشهر) - مسجد شیخ سعدون (مرکز شهر بوشهر) - کلیسای مسیح مقدس (مرکز شهر بوشهر) - قلعه هلندی‌ها (شمال شرقی جزیره خارک) - معبد پوزئیدون -خدای دریا- (جزیره خارک) - گورستان باستانی جزیره خارک، امامزاده میرمحمد حنفیه، کلیسای قدیمی خارک (جزیره خارک) - کاخ بردک سیاه (۱۲ کیلومتری شمال برازجان) - تل مرو، تل طلسمی (جنوب برازجان) - تل خندق، تا پهن (شمال برازجان) - برج قلعه خورموج (خورموج) - معبد کلات (۳۰ کیلومتری خورموج؛ روستای حیدری) - 

محمد امین خانی بازدید : 0 دوشنبه 13 آذر 1391 نظرات (0)

ـ دهانه رودخانه مند و بسترهای حاشیه لجنی دریا و جزایر محل زیست پرندگانی چون فلامینگو و گیلانشاه است.
ـ درختان حرا در جنوب غربی در نزدیکی روستای مل گنزه و در ناحیه فرو رفته در آب بنام پوزه با آبراههایی چند قرار دارند. و زیستگاه پرندگان مهاجر آبزی مثل باکلان‌ها (قره غاز) می‌باشد. و محل مناسب تخم گذاری ماهی‌ها و میگوهاست.ـ ناحیه مرکزی و شرقی آن کویری با پوشش گیاهی ضعیف از انواع شور می‌باشد.
چهار جزیره عمده سواحل خلیج فارس از جمله زیستگاههای لاک پشتها و پرندگان و پرستوهای دریایی و محل لانه گذاری و تخم گذاری آنا در منطقه حفاظت شده مند می‌باشند که به ترتیب از شمال به جنوب از قرار زیرند:


محمد امین خانی بازدید : 1 دوشنبه 13 آذر 1391 نظرات (0)

نیمه جنوبی منطقه حفاظت شده مند)، با ۲۰هزار هکتار مساحت، بهمن ۸۶ در شورای عالی حفاظت محیط زیست به ثبت رسید که به بهشت پرندگان معروف است.[۱] این پارک شامل جزایر نخیلو تهمادون و ام الگرم و جنگل‌های حرای مل گنزه‌ است که در ۲۴ مایلی غرب بندر دیر قرار دارد و مکان مناسبی و آرامی برای تخم گذاری پرندگان و لاک پشت ها در جزایر خلیج فارس است. 

محمد امین خانی بازدید : 0 دوشنبه 13 آذر 1391 نظرات (0)


موقعیت جغرافیایی- خراسان جنوبی
استان خراسان جنوبى، با مساحتى معادل ۹۰۰۰۰ کیلومترمربع در شرق ایران قرار دارد. این استان از شمال به خراسان رضوى، از شرق به کشور افغانستان، از جنوب شرقى به استان سیستان و بلوچستان، از جنوب غربى به استان کرمان و از غرب به استان یزد محدود می‏باشد. خراسان جنوبى 4 شهرستان دارد که عبارتند از: بیرجند، قاینات، سربیشه و نهبندان. براساس آخرین آمار (1375) جمعیت این استان ۶۰۰۰۰۰نفر برآورد شده است.

محمد امین خانی بازدید : 1 دوشنبه 13 آذر 1391 نظرات (0)

استان خراسان جنوبى،ناحیه‏اى خشک و گرم است،که از نظر موقعیت طبیعى به دو منطقه کوهستانى و دشتى تقسیم مى‏شود. مناطق کوهستانى عمدتاً در شمال وشمال شرقى آن قرار دارند، و مناطق دشتى و هموار آن در قسمت‏هاى جنوب، غرب و جنوب‏شرقى قرار گرفته‏اند. استان خراسان جنوبى جزو ناحیه گرم و خشک محسوب مى‏شود و بیش‏تر نواحى آن اقلیمى خشک دارد و تنها نواحى کوهستانى آن از آب و هواى معتدل برخوردار است. آب و هواى استان را مى‏توان به شرح زیرتقسیم بندى نمود:آب و هواى نیمه بیابانى معتدل، که مناطق شمالى و شمال شرقى استان رادر برمى گیرد. آب وهواى گرم و خشک بیابانى، که مناطق جنوب و غرب استان را در برمى‏گیرد.بیش‏ترین درجه حرارت استان در تابستان‏ها 40 درجه سانتى‏گراد بالاى صفر و کم‏ترین آن در زمستان‏ها 10 درجه زیر صفر است. متوسط بارندگى استان نیز در حدود 200 میلیمتر در سال است.

محمد امین خانی بازدید : 0 دوشنبه 13 آذر 1391 نظرات (0)

این شهرستان مرکز استان خراسان جنوبی میباشد از این شهر سیاحان ومورخانی همچون مارکوپولو ،یاقوت حموی،مقدسی،حمدالله مستوفی وحافظ ابرو در کتاب های خود یاد کرده اند . دارای آثار تاریخی قلعه بیرجند مربوط به دوره صفویه،بند دره (منطقه نمونه گردشگری) که در منطقه کوهستانی از رشته کوههای باقران در فاصله 8 کیلومتری شهر بیرجند قراردارد

محمد امین خانی بازدید : 0 دوشنبه 13 آذر 1391 نظرات (0)

 خراسان جنوبى در گذشته بخشى از سرزمین قهستان (معرب کوهستان) بود.قهستان در گذشته به ولایات جنوب خراسان اطلاق مى‏شد، که از شمال شرق تا هرات و از غرب و جنوب تا کویرلوت و سیستان امتداد داشت و مرکز آن «قاین» بود.در روایات اساطیرى بناى قهستان را به سام ابن نریمان نسبت داده‏اند و آن را بخشى از قلمرو فریدون پیشدادى مى‏دانند.

محمد امین خانی بازدید : 1 دوشنبه 13 آذر 1391 نظرات (0)

مربوط به اواخر دوره صفوی است و در شهرستان بردسکن، بخش انابد، دهستان صحرا، روستای باب الحکم واقع شده و این اثر در تاریخ ۳ خرداد ۱۳۸۶ با شمارهٔ ثبت ۱۹۱۹۹ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است

محمد امین خانی بازدید : 0 چهارشنبه 08 آذر 1391 نظرات (0)
استان یزد در مركز ایران در قلمرو سلسله جبال مركزی ایران بین عرض های جغرافیایی 29 درجه و 48 دقیقه تا 33 درجه و 30 دقیقه شمالی و طول جغرافیایی 52 درجه و 45 دقیقه تا 56 درجه و30 دقیقه شرقی از نصف النهار مبدأ قرار گرفته است.
استان یزد از شمال و غرب به استان اصفهان از شمال شرقی به استان خراسان از جنوب غربی به استان فارس و از جنوب شرقی به استان كرمان محدود می شود. استان یزد در حدود 72156 كیلومتر مربع وسعت داشته و تقریباً 37/4 درصد از وسعت كل ایران را در بر می گیرد.

آب و هوای استان یزد به علت قرار داشتن بر روی كمربند خشك جهانی دارای زمستانهای سرد و نسبتاً مرطوب و تابستانهای گرم و طولانی و خشك است. بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسكن سال 1375، جمعیت استان 750769 نفر بوده كه از این تعداد 15/75 درصد جمعیت شهری و 85/24 درصد جمعیت روستایی را تشكیل داده اند.
یزد به معنی پاك و مقدس است و شهر یزد نیز به مفهوم شهر خدا و سرزمین مقدس است. به لحاظ شرایط اقلیمی استان یزد وضعیت كشاورزی در این استان مطلوب نیست و امكان بهره برداری از آب های سطحی در كشاورزی بسیار كم است.
شرایط خاص مناطق حاشیه كویر نظیر میزان اندك باران حركت ماسه های روان، پدیده كویرزایی مراتع فقیر كمبود منابع تأمین آب موجب شده تا 28 درصد وسعت استان یزد فاقد بهره دهی اقتصادی باشد.
مهمترین مناطق كشاورزی استان، دشتهای یزد، اردكان، بهادران، بهاباد، هرات، مروت، چاهك و ابركوه است. محصولات كشاورزی استان شامل انار، ‌پسته، بادام، غلات، آفتابگردان، انگور، پنبه، چغندر قند و كنجد است.
استان یزد به لحاظ زمین شناختی دارای ذخایر بسیار عظیم معدنی است. معادن مهم این استان مانند آهن چغارت، مرمر بورق، ماسه سنگ متكسانه، سرب كوتك نقشی مهم و سازنده در تحولات اقتصادی و عمرانی استان داشته است.

تعداد صفحات : 7

درباره ما
Profile Pic
به نام خدا اين سايت در سال 1/1/1392طراحي شده است براي تماس با اين شماره تماس فرماييد:09336648582 ايميل:riazisarab@yahoo.com باتشكر مدير سايت
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 61
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 38
  • بازدید امروز : 12
  • باردید دیروز : 14
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 26
  • بازدید ماه : 26
  • بازدید سال : 32
  • بازدید کلی : 993
  • کدهای اختصاصی

    حدیث

    اوقات شرعی

    تقویم شمسی

    تماس با ما

    ابزار نظر سنجی

    ابزار امتیاز دهی

    دیکشنری

    تصویر ثابت

    ابزار هدایت به بالای صفحه




    در اين وبلاگ
    در كل اينترنت
    چاپ این صفحه

    مترجم سایت

    ابزار وبمستر

    ابزار وبلاگ

    ابزار وبمستر