loading...
ایرانگردی
محمد امین خانی بازدید : 0 دوشنبه 13 آذر 1391 نظرات (0)


جانستون ، لار ، پهنک ،هویچ و مشاء
دشت بی نظیر پهنک در شمال قله زرد یکی از دیدنی ترین نقاطی است که می توان یک برنامه یک روزه از طریق بخش پلور در جاده هراز به ان رسید .
دشت هویچ : این دشت یکی از مناطق زیبا و کوهستانی واقع در منطقه افجه لواسانات و ازمناطق ییلاقی و زیبای استان تهران است ، این دشت برای گردش در فصول بهار ، تابستان و پاییز مناسب است .


محمد امین خانی بازدید : 0 دوشنبه 13 آذر 1391 نظرات (0)


بورنیک (‌درجاده دماوند فیروزکوه نزدیک روستای هرانده ) ، بیوک اغا ( مسیر جاده کن )‌ ، رود افشان ،‌گل زرد (‌در دشت لار )‌،یخ مراد (‌منطقه گچسر در منطقه ازاد بر )‌.
غار رود افشان : این غار بسیار زیبا در دهکده رود افشان شهرستان دماوند ودرکوهستان البرز مرکزی واقع است ، درون غار پوشیده از مواد اهکی است که به صورت قندیل هایی از سقف ان اویزان شده ، در داخل غار چاله هایی است که ابی زلال از دل صخره های سنگی ان بیرون می اید .


محمد امین خانی بازدید : 0 دوشنبه 13 آذر 1391 نظرات (0)


تپه گبری ، برج های نقاره خانه و علاء الدین ، ، مسجد جامع دماوند ، اتشکده ری و تپه میل ، برج علاءالدین ، قلعه های دختر ، ایرج ،‌ امامه ، رودخان ،‌الموت و قلابن .
قلعه ایرج از بزرگترین قلعه های ایران به شمارمی اید که به شکل مستطیل و با خشت و گل ساخته شده ودر شمال شرقی ورامین ، نزدیک دهکده جعفراباد واقع است

محمد امین خانی بازدید : 1 دوشنبه 13 آذر 1391 نظرات (0)

باغ وحش تهران ، پارک های ارم ،‌ جمشیدیه ، بعثت ،‌الاچیق (‌بزرگراه ساوه کنار شهرک ولیعصر )‌،‌چیتگر ، ساعی ، لاله ، ملت ، شهر و شطرنج (درخیابان شهید ساری )‌ از جمله پارکهایی که می توان با گردش و گشت و گذار در انها خاطرات خوشی از تعطیلات نوروزی برای خانواده رقم زد . 

محمد امین خانی بازدید : 1 دوشنبه 13 آذر 1391 نظرات (0)

بنای شهر همدان را به دیا آكو پادشاه ماد نسبت می‌دهند. شهر همدان به نامهای اكباتان - هگمتانه -آنادانا یا همدانا معروف است. شهر همدان در زمان فرمانروایی بخت النصر ویران شد و بعدها داریوش بزرگ آن را مرمت كرد....

محمد امین خانی بازدید : 0 دوشنبه 13 آذر 1391 نظرات (0)

در ميان شهرهاي باستاني ايران زمين که هر يک پيشينه اي چند هزار ساله دارند ، شهر همدان از مقام تاريخي مهمي برخوردار است. کتيبه اي که از اولين پادشاه آشور برجاي مانده ، قدمت آن را به 1100 سال قبل از ميلاد باز مي گرداند و حتي بعضي از مورخين معتقدند که همدان در هزاره سوم پيش از ميلاد بنيان نهاده شده است. 

محمد امین خانی بازدید : 0 دوشنبه 13 آذر 1391 نظرات (0)

در روزگاران قديم ، اين شهر که اکباتان يا هگمتانه ناميده مي شد ، چندين بار به پايتختي حکومتهاي گوناگون همچون دولت ماد ، داريوش اول ، اشکانيان و غيره برگزيده شد و کاوشها وتحقيقات باستاني انجام شده و کشفيات به دست آمده از آثار متعدد در همدان ، همه بيانگر آن است که اين شهر ، پايتخت تابستاني ِ دولت هخامنشي بوده است.

محمد امین خانی بازدید : 1 دوشنبه 13 آذر 1391 نظرات (0)

آرامگاه و موزه ابوعلي سينا: در قسمت باختري شهر در ميداني به همين نام واقع شده و يکي از نقاط بسيار مهم شهر همدان است. طرح و نقشه اين آرامگاه ، از گنبد کاووس اقتباس شده و يکي از شاهکارهاي هنر معماري مي باشد. 

محمد امین خانی بازدید : 0 دوشنبه 13 آذر 1391 نظرات (0)
جنگل فندقلو به واسطه قرار گرفتن آن در شمال غربی کشور یکی از جنگل های مناسب برای گذران تعطیلات تابستانی است. این جنگل در 30 کیلومتری شهر اردبیل و در 10 کیلومتری جنوب شهر نمین قرار گرفته است و به خاطر داشتن جاذبه های منحصر به فرد جنگلی و نزدیکی آن به گردنه حیران پیشنهاد مناسبی برای طبیعت دوستان به شمار می رود. مساحت جنگل فندقلو از شرق خانقاه علیا واقع در مسیر جاده بین شهری نمین – آستارا شروع شده با جهت شمال غربی – جنوب شرقی در شرق روستای حور خاتمه پیدا می کند جنگل فندقلو در سرتاسر گستردگی خود از جانب غرب به اراضی مزروعی و با فاصله کوتاهی به روستاهای خانقاه علیا، آرپاتپه، ننه کران، کله سر، کریم کندی، مهدی پستی، دورجین، آلادیزگه، گرم چشمه، نیارق، سوها و حور منتهی می شود. به این ترتیب راه های مختلفی به این جنگل وجود دارد اما راه اصلی رسیدن به آن که آسفالت هم می باشد سه راهی جاده اردبیل به آستارا در نزدیکی شهر نمین است

تعداد صفحات : 7

درباره ما
Profile Pic
به نام خدا اين سايت در سال 1/1/1392طراحي شده است براي تماس با اين شماره تماس فرماييد:09336648582 ايميل:riazisarab@yahoo.com باتشكر مدير سايت
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 61
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 33
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 10
  • بازدید ماه : 10
  • بازدید سال : 16
  • بازدید کلی : 977
  • کدهای اختصاصی

    حدیث

    اوقات شرعی

    تقویم شمسی

    تماس با ما

    ابزار نظر سنجی

    ابزار امتیاز دهی

    دیکشنری

    تصویر ثابت

    ابزار هدایت به بالای صفحه




    در اين وبلاگ
    در كل اينترنت
    چاپ این صفحه

    مترجم سایت

    ابزار وبمستر

    ابزار وبلاگ

    ابزار وبمستر